SHURGARD SELF-STORAGE BREIDT UIT IN EUROPA

Overname vijf self-storage opslagcentra in Zweden

Brussel - Shurgard, de grootste ontwikkelaar, eigenaar en beheerder van self-storage opslagcentra in Europa, kondigt vandaag aan dat het een definitief akkoord bereikt heeft om 5 self-storage opslagcentra in Zweden over te nemen van Pelican Self Storage. De overname wordt hoogstwaarschijnlijk afgesloten op 30 juni 2018 en is onderworpen aan de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. Deze overname stelt Shurgard in staat haar Zweedse portfolio uit te breiden van 31 naar 36 opslagcentra, waardoor het haar positie in Zweden als marktleider verstevigt.

Shurgard zal het beheer van de 5 Pelican Self Storage opslagcentra op zich nemen vanaf 1 juli 2018 en zal vanaf dan ook de opslagcentra herpositioneren in de markt volgens haar eigen merkidentiteit. De huidige klanten van Pelican Self Storage zullen geen hinder ondervinden in de dienstverlening. De 5 opslagcentra zijn gelegen in Stockholm, Örebro, Västmanland en Östergötland (2).

Marc Oursin, CEO van Shurgard Self-Storage licht toe: “Zweden is altijd al een sterke en stabiele markt voor Shurgard geweest. We zijn dan ook blij onze aanwezigheid hier te kunnen versterken, wat ervoor zorgt dat we geschikte, toegankelijke en kostenefficiënte opslagfaciliteiten aan meer mensen kunnen aanbieden.”

Europese expansiestrategie om te voldoen aan de behoeften van de klant

Met 227 vestigingen in 7 Europese landen (België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk), blijft Shurgard de belangrijkste speler in de self-storage markt in Europa. De afgelopen 20 jaar heeft Shurgard aanzienlijk geïnvesteerd om het bestaan van het self-storage concept onder de aandacht te brengen. Bovendien heeft Shurgard ook haar dienstverlening en aanbod uitgebreid om te beantwoorden aan de toenemende vraag naar meer opslagruimte, zowel van particulieren als van bedrijven.

In het bijzonder heeft Shurgard de afgelopen 3 jaar verschillende belangrijke gerichte overnames gedaan en nieuwe, grote faciliteiten ontwikkeld:

• Overname van 5 opslagcentra in Duitsland (2015)
  • Overname van 21 opslagcentra in Nederland (2015)
  • 6 nieuwe centra gebouwd in het Verenigd Koninkrijk (Londen) (sinds 2015)
  • Overname van 1 opslagcentrum in het Verenigd Koninkrijk (Londen) dat werd beheerd door een derde partij (2016)
  • Overname van 1 opslagcentrum in Frankrijk (Parijs) (2017)
  • 1 nieuw centrum gebouwd in Zweden (Stockholm) (2018)
  • 2 eigendommen nog in aanbouw in Duitsland (Berlijn)

PB Shurgard Self-Storage breidt uit in Europa.pdf

Arno Creve

Account Executive, Grayling PR

Persberichten in je mailbox

Over Shurgard

Shurgard is de grootste ontwikkelaar, eigenaar en beheerder van self-storage centra in Europa met 227 vestigingen in zeven Europese landen: België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het Europese netwerk van Shurgard bedient momenteel c. 150.000 klanten, stelt meer dan 700 mensen tewerk en is deels eigendom van Public Storage – ‘s werelds grootste eigenaar en beheerder van self-storage centra, met duizenden vestigingen in de Verenigde Staten. Bij Shurgard, leven en ademen we onze waarden van service, veiligheid, betrouwbaarheid, flexibiliteit, gemak en properheid – om de best mogelijke opslagervaring aan te bieden.

Voor bijkomende informatie: www.shurgard.eu

www.shurgard.eu